Aktualności

20.10 2025

AI A PRAWO AUTORSKIE PROF. RYSZARD MARKIEWICZ DLA PRAWO.PL O PRZYPADKU BEKSIŃSKIEGO

W kolejnym “dopowiedzeniu” [9] Ryszard Markiewicz wraca do sztucznej inteligencji. Rozważa m.in. czy można powoływać się na dozwolony użytek w postaci parodii lub pastiszu w wytworach AI. Przedstawia także pytania w sprawie naruszenia praw autorskich do obrazu przez sformułowanie pisemnego promptu, gdy prompt stanowi utwór i jakie są tego konsekwencje dla wytworu stworzonego przez AI. Zagadnienia te przedstawiam na przykładzie pracy seminaryjnej studentki, która otrzymała zadanie: przygotować wytwór AI związany z prawnoautorską problematyką wkraczania w prawa autorskie. Link do artykułu: https://www.prawo.pl/biznes/ai-a-prawo-autorskie-prof-markiewicz-o-przypadku-beksinskiego,535172.html

czytaj więcej >

24.09 2025

KOMENTARZ DR. MICHAŁA MARKIEWICZA DO ARTYKUŁU NA PRAWO.PL DOT. REVIEW BOMBINGU

Ostatnio udzieliłem komentarza redaktorowi Tomaszowi Ciechońskiemu do artykułu, który ukazał się na portalu prawo.pl i dotyczył zagadnienia review bombingu. Co to jest? Czy można się przed tym chronić? No i co zrobić w razie naruszenia naszych praw? Link do artykułu: https://www.prawo.pl/biznes/review-bombing-jak-sie-bronic-przed-hejtem,535026.html

czytaj więcej >

WIEDZA

Wieloletnie powiązanie szeregu prawników Kancelarii MSM, z pracą na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz ich ciągłe zaangażowanie w rozwój doktryny prawa, a także wiedza mec. Sroczyńskiego założyciela i pierwszego dyrektora Delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Krakowie, pozwalają na stwierdzenie, że zespół Kancelarii MSM składa się z ekspertów w zakresie specjalizacji kancelarii.

DOŚWIADCZENIE

Prawnicy Kancelarii MSM posiadają wieloletnie doświadczenie w stosowaniu prawa. Niejednokrotnie byli twórcami precedensowych wykładni prawa pozwalających chronić ich klientów w najdogodniejszy sposób. Doradzali zarówno wielkim przedsiębiorcom jak i organom państwowym.

NOWOCZESNOŚĆ

Kancelaria MSM kładzie nacisk na bezpośredni i elastyczny kontakt z klientem, równocześnie dostosowując się do jego oczekiwań oraz stawiając na praktyczne i szybkie reagowanie na pojawiające się potrzeby.